Lise Günlük Plan Örnekleri, hazırlanırken uyulması gereken birtakım kurallar vardır. Bunlar hazırlandıktan sonra ancak istenilen verileri doldurma işlemi gerçekleşir. Lise günlük planı örneği hazırlanırken birkaç bölüm halinde hazırlamak gerekmektedir. Bu bölümde gerekli olan bilgiler doldurulduktan sonra plan tamamlanmış olur.
Birinci bölümde okulun adı, dersin adı, sınıfı, ünite numarası belirtilmelidir. Ayrıca işlenecek olan konu ile konunun kaç hafta süreceği gibi bilgiler girilmesi gerekmektedir. Özellikle de konu kısmının açık bir biçimde yaşanması gerekmektedir.
İkinci bölümde ise öğrenci Kazanımları ile hedef davranışlar hakkında bilgiler detaylı bir şekilde ve maddeler halinde sıralamak gerekmektedir. Temel kavram ve terimlerinde belirtilmesi gerekmektedir. Anahtar kelimeler mutlaka planda yer alması gerekmektedir. Aynı zamanda ikinci bölümde ünite kavramları ile sembolleri olması gerekir. Bunun yanı sıra davranış örüntüsünde yer alması gerekir.
Öğretme öğrenme yöntem ve teknikleri de bulunması gerekir. Bu tekniklere cevap olarak anlatım, soru-cevap, örnekleme ve uygulama gibi cevaplar yazılabilir. Kullanılan eğitim teknolojileri ile araç, gereçler belirtilmesi gerekir. Kaynakça ikinci bölümde kısa bir biçimde de olsa anlatılması gerekmektedir. İkinci bölümün en önemli kısmı ise öğretme- öğrenme etkinliklerinin neler olduğu ve neler yapıldığı hakkında detaylı bir bilgi aktarılması gerekmektedir. Lise plan örneğinin en önemli kısmı burasıdır.
Bu kısmı maddeler halinde anlatmak daha iyi olur. Bundan sonra ise özet kısmının yer alması gerekir. Burada da kısa kısa anlatılması gerekir. Dikkat çekimi ve güdülenme açısından nelerin uygulandığı belirtilmelidir. Derse geçişte neler yaşandığı da anlatılmalıdır. Yapılan etkinlikler anlaşılır bir şekilde açıklanması önemli bir durumdur.
Bireysel Öğrenme Etkinlikleri olan ödev ve deneyler ile grupla öğrenme etkinlikleri de açıklanması detaylı bir biçimde yapılmalıdır. Güvenlik önlemleri varsa anlatılması gerekir.
Üçüncü bölümde ise ölçme-değerlendirme kısmı yer almaktadır. Artık yapılan işlemler ve etkinliklerin değerlendirilmesi gerekir. Bunu yaparken de grupla yapılmış olan etkinlikler ile bireysel anlamda yapılan etkinliklerin ayrı bir biçimde değerlendirmeler yapmak gerekir.
Ölçme ve değerlendirme aşamasında bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme ile grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme ve öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek ölçme ve değerlendirme etkinlikleri yer almaktadır.
Dördüncü ve son bölümde ise planın uygulamasına ilişkin açıklamalar belirtilmesi gerekmektedir. Hemen akabinde ise günlük plan örneğini uygulayan öğretmenin adı, soyadı ve branşı belirtilir. Devamında ise sağ alt köşede okul müdürünün adı soyadı imzası ve tarih atılması gerekir. Tarih kısmı aynı zamanda birinci bölümde yer alan kısımda sağ üst köşeye de yazılmaktadır.
Hazırlanmış olan bir lise günlük planı örneği verecek olursak eğer bedriye haluk özmen ticaret meslek lisesinde işlenen bilgisayar dersinde Haluk Şahin öğretmenin lise 2. Sınıf öğrencilerine ödev olarak vermiş olduğu excel uygulamasını grup olarak ve bireysel anlamda neler yapıldığı hakkında yapılacak etkinlikleri bu plan sayesinde düzene sokabilir.
Bu planın hazırlanması Milli Eğitim Bakanlığının teftiş ve denetimine tabi tutulmaktadır. Bu yüzden yapılan bir etkinliğin günlük açıdan değerlendirilmesi ayrı bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin yapılan etkinliklerinin kayıt altına alındığını bilmesi de önemli bir etkendir. Öğrenciler bu sayede yapılan işlemleri daha da ciddiye alırlar.
Özellikle de lise planı hazırlarken bu etkinliklerin detaylı bir şekilde belirtilmiş olması önemli bir noktadır. Çünkü diğer hazırlanmış olan ders planlarında ilkokul ve ortaokullarda hazırlanan günlük planları detaylı olarak anlatılması gerekmez iken lise günlük planında ise ayrıntılarıyla beraber açıklanmasında fayda vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder